Alla inlägg under mars 2011

Av hanna aronsson - 31 mars 2011 23:17

tjabba tjena! sitter här och glor på Molly Mus, har ni sett det någon gång? det är så jävluskt bra, lägger upp en länk i slutet av inlägget, haha.

har haft en ganska soft dag, sov hos jennifer i natt eftersom vi hade dans igår. imorse vid nio kom mamma och hämtade mig och så åkte vi in till stan. pratade med nån psykolog/läkare, och fick tabletter för min ADHD utskriven, så på måndag börjar jag med deeeeeeeeeem. HAHA molly mus är så jävla bra, ärligt. vet ni vad jag gjorde förut btw? somnade på toan medans jag pissade. rätt bra gjort ändå! vaknade låångt senare av att mitt ena ben hade fått kramp, höll på att dö av smärta. ramlade av toaletten när jag försökte resa mig upp.. haha jag är så jävla dålig xD fyller år om ca 30 miuter också, sweet. så helgen kommer bestå av party, tårta och släktkalas. myys! jag har typ inget att skriva egentligen, ville bara fylla ut lite space på min blogggggggggggg. slänger upp en Molly Mus film nu också, haha! diggar krokodilen så jävla mycket, råsöt!


vet att jag har värsta barnsliga humorn, men ärligt, det här är barnprogram när det är som bäst!

Av hanna aronsson - 29 mars 2011 12:06

idag och imorn har vi såkallad hemstudiedag, eftersom skolan ska ha utveckligsamtal förfullt med elverna under dessa två dagar. skönt!!!!! med lite ledighet. plugga kommer jag ju inte direkt göra, hehe. hade mitt utveckligssamtal imorse, var på världens sämsta humör. genom led ca 1½ timmes snack med mina två metorer innan jag begav mig till en pyamasklädd jennifer en stund. nu ska jag käka lunch, sen ska jag hjälpa mamma att baka kakor till helgens kalas, fyller ju år på fredag. sen ska jag ta en långpromenad, och efter det ska jag bege mig till stallet. kanske måste plugga liiiiiiite sen ändå. om jag orkar. hähä. 


Kate Voegele – Devil In Me - Live Acoustic 


fyfan, jag älskar den här låten, hennes röst är så jävla underbar!!!! 

Av hanna aronsson - 29 mars 2011 00:07

nej ärligt, jag ska inte sitta ensam hemma och glo. tycker så synd om mig själv. känner mig så jävla värdelös. hela mitt liv känns så värdelöst just då, just nu. när jag sitter ensam i mörkret och glor på min fucking dataskärm. känns ju inte så jävla meningsfullt direkt. GAAAAAH. vill slå sönder den!! men då skulle jag verkligen inte ha något att göra sen, för det enda jag gör när jag är hemma är att sitta och äckla mig framför datorn typ. lyssnar på musik. hård musik med massa jävla trummor och growl. mamma säger att det inte är bra för mig att lyssna på sånt, och att det inte är konstigt att jag är arg och full av hat jämt. kanske har hon rätt? men vafan, jag älskar metalen. skulle jag inte ha den att lyssna på så skulle jag verkligen inte stå ut med att bo så som jag gör. musiken gör en stor del av mitt liv.

jag sover nästan aldrig heller. kan inte sova, vill inte. jag avskyr att gå och lägga mig i min kalla lilla säng som alltid står tom. det ligger aldrig ens en katt och väntar på mig, så vad är meningen med att gå och lägga sig då? ensam. och när jag väl lagt mig så ligger jag och stirrar i taket hur länge som helst, önskar mig bort. och jag hatar det. känslan av att bara ligga där i mörkret helt ensam och känna mig mest övergiven i världen. näääe. just därför sitter jag uppe halva nätterna, framför min dator som bara laggar. och gör mig förbannad. undrar för mig själv varför jag inte fördriver tiden om nätterna med att plugga? svarar mig själv med att det är för att jag inte kan. det går inte, jag har aldrig kunnat plugga. kan läsa en text i flera timmar, men fattar inte vad det är jag läser, alla bokstäver i texten liksom flyter ihop till en enda röra och jag fattar ingenting. och om jag väl fattar nånting så har jag glömt det nästa dag ändå. just därför sitter jag inte uppe om nätterna och pluggar. 

varför drar jag inte på en film och somnar till den? för att jag hatar att glo på film ensam, vad fan är det för mening i det? vill inte kolla på smöriga kärlekskomedier eller liknande, blää. hatar att se "lyckliga" människor träffa Den rätte genom "ödet" och blablabla. ser inget kul i det? blir bara irriterad på hur dom fjantar runt. kollar hellre på skräck. men då kommer problemet: jag vågar inte kolla ensam. är nämligen både paranoid och mörkrädd. och där har vi svaret på varför jag aldrig kollar på film heller. 

därför sitter jag alltså varje kväll/natt, vid datorn. och tänker. funderar på hur jag enklast ska kunna förändra mitt utseénde, som jag ogillar så skarpt. jag hatar mitt ultralockiga hår, min fula lilla näsa, min mage osv. men jag vill inte platta håret något mer. dels tar det alldeles för lång tid ( minst 20 min, om det ska vara ordentligt) och dessutom har jag redan förstört mitt hår en gång med hjälp av plattången. tappade hur mycket hår somhelst, det gick av. det är precis nu som det börjar bli friskt igen.

näsan då. den skulle jag bra gärna vila operera!!!!! men det kostar ju fan. och jag är fattig. så det kan jag glömma. antar att jag får leva med mitt lilla tryne, kul :-) 

seeeeeeeeen, min kropp. UÄK. börjar bli helt nojig och känslig. tycker att jag börjar se gravid ut, som en liten kossa. samtidigt som jag har ångest över hur jag ser ut, så tröstäter jag!? vafan liksom.. men mår jag kasst, är jag genast i köksskåpen efter lite godis eller kakor. efteråt har jag skitdåligt samvete igen, över att jag har tryckt i mig massa onyttigheter. måste verkligen börja träna. vill ha DEN kroppen innan sommaren. om jag inte kan påverka hur jag ser ut i ansiktet, så kan jag ju åtminstone försöka anstränga mig lite så jag blir nöjd med det som finns nedanför skallen, alltså min kropp. 


sen har jag ett litet problem till. sitter och glor igenom massa gamla bilder, och har nu världens beslutsångest över vad jag vill ha för färg på mitt hår!? vet verkligen inte fall jag vill vara mörkhårig eller ljushårig. riktigt blond är uteslutet. när jag är blond så är mitt hår bara skitsnyggt på bild, men i verkligheten är det alltid pissfärgat.och risigt. haaaaaaaaaaaaaaataaaaaaaaar att jag har lockigt hår!! det går ju liksom inte göra nåt tufft med håret då. bläh. men tror iaf att jag ska börja bli ljusbrun. nu till våren och allt. 


nu tröttnade jag plötsligt på att sitta här och skriva massa emo grejer!!!! är fan ledig imorn, eller ah, jag har hemstudiedag. både imorgon och på onsdag. GÖTT. ska dock ha utvecklingssamtal imorn................ eftersom mina betyg är åt helvete så kommer nog inte detta bli så roligt. men men, nu ska jag spela facebook spel. det enda som finns att göra. och så vill jag inte ha massa klagomål på min emo-text. jag tycker bara att det är skönt att skriva av mig lite, det är det jag har mitt blogghelvete till. 


peace

Av hanna aronsson - 25 mars 2011 12:47

godmorgon på er! jag vaknade för ca 20 minuter sen, helt utvilad och pigg! dock är jag fökyld och äcklig, men ska ta mig en kopp té och hoppas att det hjälper lite. känns rätt soft att min klass slutar om typ en halvtimma medans jag har sovit nästan hela skoldagen, hähä. ställde inte ens alarmet tills imorse, kände att jag behövde sova ut. hade en jävligt jobbig dag igår, somnade 02:30 den natten och gick upp 04:00. sen tillbringade jag runt 7 timmar av den dagen i en bil, Strawberry skulle ju säljas, så vi var långt ner till kusten och tillbaka. lyckades inte somna i bilen konstigt nog. av olika anledningar så blev det inget köp, och bebis följde med hem igen. halv nio på kvällen var jag hemma från stallet, somnade vid tolv eller nåt. just därför blev det sovmorgon idaaaaaaag. på dagens shema står såklart frukost först, sen ska jag ta med mig min hund på en powerwalk i solen, dags att få lite färg! sen ska jag STÄDA mitt rum, gör det varje dag, men det var ändå flera veckor sen, säkert månader, som jag dammsög? usch. så det ska jag göra idag. sen ska jag plugga lite, eftersom jag varit hemma från skolan hela veckan. sen ska jag eventuellt till säffle stad och köpa ny näspiercing, navelpiercing och lite nya töjningar. får se om det blir en sväng till stallet efter det också. vad som händer ikväll har jag ingen aning om dock, har lite olika valmöjligheter. NU! frukost! 

peace!



nu vill jag inte vara brun/svart-hårig längre!!!! vill verkligen bli ljusare. inte blond, men typ ljusbrun. hähäääää   

Av hanna aronsson - 23 mars 2011 12:09

vaknade för ett tag sen, ingen skola för mig indag.. hade asont i halsen när jag skulle kliva upp till skolan, bläää. därför somnade jag om. har lovat mamma att vara en duktig unge och plugga ordentligt eftersom jag är hemma. men först ska jag käka frukost och sen ta en tur i vårsolen med vovven! 



haha aaw, är han inte ...söt? fulsöt :-D hihi


Staind – So Far Away   lyssna och njut

Av hanna aronsson - 23 mars 2011 01:05

nej, nu är jag helt slut! har ont i magen, ont i halsen och huvudvärk och är framförallt TRÖTT!! fyy jag orkar knappt andas typ. dessutom har jag krämpor i bröstet, vågar inte dra efter andan helt:S läskigt. är pissnödig som ett djur också, men orkar verkligen inte gå ur sängen för att pissa.... sparar mig tills imorgon, fräsch som jag är,hehe. nu ska jag lägga mig och kolla på film. ska glo på min nya favvo-film, Pearl Harbor. har ni sett den? så jävla underbart bra film, man kan verkligen inte sluta grina. ett stort pluss är också att alla karaktärer i filmen är snygga as hell!!!! har ni inte sett den beordrar jag er att se den faktiskt. blev sugen som fan på att ta lumpen (eller heter det "gå i lumpen" ??) efter att jag sett filmen. ska nog göra det, om jag orkar. 


 

sa ju att dom var snygga! 


men sängen nu, skriver imorn. äre nån som vill smsa så går det fiiiiiiiiiiiiiinfint!

tjapp

Av hanna aronsson - 22 mars 2011 22:21

ahaaaa, sitter här helt nyduschad och go, ska pallra mig iväg till köket snart och få mig nåt att äta. sen måste jag städa undan massa grejer i mitt rum, gjorde ju liksom inte det igår eftersom jag var Ondskan hela kvällen. var nog arg när jag sov till och med, för när jag vaknade hade jag vridit iväg mina kuddar i golvet och hållit på. (jag ligger annars helt orörlig när jag sover typ, så som jag somanr vaknar jag oftast) aja, när jag vaknade hade jag ont i halsen och mådde kasst som fan, så det blev ingen skola för mig idag inte. dock tvingade mamma med mig till stan en stund, hon tyckte att jag behövde nåt annat att tänka på och göra, eftersom jag var helt depp. skitstan. hittade inget som passade, eller också så var grejerna jag ville ha slutsålda. skulle ha mig ett par vita converse, men fanns ju fan inga som satt bra på min lilla fot :S strl 35½ var förstort, och eftersom det var min otursdag idag så fanns det såklart inga 35or -.- eller jo! i alla andra fula färger, förutom vitt. fast de var också lite förstora, och nåra 34½ fanns det såklart inteeeeee. kulkul. fick iallafall med mig tre par gosiga spetstrosor i fräcka färger från Gina hem. har nu ett par knall-gula. snyggt! 

sen var jag ute på en ridtur med Linda och hästarna idag. shiiiiiiit, hästarna var helt stolliga! full galopp var det enda som gällde :-D finns inget härligare! imorgon rider jag ut för sista gången på min lilla älskling, på torsdag flyttar hon nämligen till göteborg, om hon går igenom veterinärbesiktningen.. åker med ner och lämnar henne, måste ju se vart min lilla pärla förhoppningsvis kommer att bo resten av sitt liv. dom som ska köpa henne verkade iallafall väldigt vettiga, så det blir nog bra, även om det kommer att kännas piss i början. men om allt går som det ska så kommer en liten fölis att ta strawberrys tomma plats. nåt positivt iallafall. men nu ska jag dra tummen ur röven och käka och snabbstäda, så jag kan gå och lägga mig. mår som sagt inte så braaaaaaaaaaaa. 



      

Av hanna aronsson - 22 mars 2011 01:35

eftersom jag verkligen inte känner för att lägga mig riktigt än, mår halvt piss osv, så sitter jag och kollar igenom gamla bilder. asså HAHA!! vill ni se hur jag har sett ut under åren eller? orkar dock inte lägga upp bilderna i tidsordning.

   8an   sommras   höstas   sommras   höstas   förra våren        HAHA         8an   8an       sommaren till 8an     hanna som bebis


HAHAHA död mig





Presentation


Mitt namn är Hanna Aronsson, jag är född 1:a april 1995. Jag bor lite utanför Grums i Värmland och har gjort det i hela mitt liv. Jag är en småtokig liten brud med en jävligt speciell humor och jag har alltid mycket att säga till om vad jag tycker och tän

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Arkiv

översätt


Ovido - Quiz & Flashcards