Direktlänk till inlägg 28 april 2011

~ Självmord

Av hanna aronsson - 28 april 2011 23:22

Rätta mig om jag har fel, men jag förmodar att detta är nånting som alla har haft i tankarna, nångång i sitt liv. Jag antar att alla har känt sig trötta på livet, och önskat sig bort från Jordens yta och bort från alla bekymmer, sorger och måsten. Har jag inte rätt? Så här känner jag allt för många gånger i veckan, och jag har alltid haft "självmord" i huvudet, ända sedan jag varit liten. När jag var mindre var jag dock rädd för döden. Jag var livrdädd för vad som skulle hända mig efter att tag tagit mitt sista andetag, rädd för hur jag skulle bli när jag låg där, alldeles ensam och kall i min kista i marken, och jag fick nästan ångest när jag tänkte på att jag aldrig mer skulle få leka och skratta med min familj och mina vänner, aldrig mer få LEVA. Och jag ville absolut inte bli nedbruden till jord av massa maskar och andra kryp, haha. 

Nu på senare tid har jag tappat min rädlsa för att dö. Okej, till en viss del kanske, men ändå. Min rädsla nu ligger i hur  jag kommer att dö, om det kommer vara smärtsamt och hemskt tillexempel. Jag vill helst dö så snabbt och smärtfritt som möjligt, slippa ligga på ett sjukhus i månader innan och ha ont, och jag vill inte veta om att jag är döende. Jag vill vara friskt och pigg fram tills dagen då jag plötsligt dör. Samtidigt så vill jag dö på ett coolt och unikt sätt, jag vill bli ihågkommen för mitt tuffa sätt att avlsuta livet på. Nu förtiden så tänker jag alltid:" Dör jag så dör jag, det kommer hända förr eller senare."

Ta inte det här fel nu, men jag har livit mer och mer nyfiken på döden. Jag menar inte att jag är sugen på att dö på det viset, jag är bara väldigt intresserad över hur det känns att dö, och vad som händer efter liksom. Hoppas att nån förstår hur jag menar nu, så att inte alla tror att jag är helt psykbryt. För jag tror faktiskt inte att jag skulle ha modet till att döda mig själv, när det väl kom till kritan. Men ärligt, undrar inte alla hur det kommer att bli efter sitt sista andetag? Och undrar ni inte HUR ni kommer dö? Eller NÄR ni kommer dö. Jag skulle lika gärna kunna dö nu, medans jag skriver. Eller så blir jag äldst i världen och hamnar Guinness rekordbok. Sånt vet man aldrig. Nu ska jag komma till det som var själva grunden till detta inlägg, nämligen en hemsida om hur man begår självmord. I natt satt jag och glodde runt lite på internet, och helt random så sökte jag på "Självmord" på google. Det första jag får upp är Svensk Självmordsguide. Nyfiken som jag är, så klickar jag självklart in på denna sida, och inser att det är som en handbok för Dig som vill dö. Vad i helvete? Ägnade ca 3 timmar åt att läsa igeom hela sidan, och jag var både chockad och road över det jag läste. En del saker som jag läste där var så enormt fula att jag satt och gapskrattade. Blev samtidigt rädd för mig själv när jag upptäckte att jag verkligen inte kunde sluta läsa, och att jag blev sugen på att testa om nån av de allra fulaste sätten till självmord verkligen fungerade. Tillexempel så stod det att man kunde dö om man käkade en halv tub tandkräm. Liksom, HAHA! Har varit på god väg till att suga i mig en tub hela dagen, eftersom det lät så jävla fult och icke trovärdigt. Sidan är full av såna grejer, recept, bilder, tips... Ja, allt som behövs för att man ska kunna ta livet av sig. Det finns till och med e-mail adresser till killen som skapat denna sida, Magnus Brahn. Det är ju helt sjukt! Att han ens får ha kvar hemsidan? Visst, allt finns på internet, men jag trodde fan inte att det fanns en hel manual för hur man på bästa sättet tar livet av sig. Killen borde ha blivit anmäld! Jag hittar inte en enda positiv sak med den här sidan, förutom att den var undehållande att läsa. Det är ju FARLIGT! Jag lovar er, om ni går in och kollar där så kommer ni inte kunna sluta läsa sen, man blir liksom paralyserad. Lite hemskt, va? Ta tandkrämen som jag nyss skrev om, till exempel. Tänk nu om jag skulle dricka och ha roligt tillsammans med några vänner, och plötsligt kommer jag på att jag läst att man kan dö av en halv tub tandkräm. Eftersom det låter så dumt jävla roligt, OCH osant, så får jag nu för mig att testa detta, eftersom jag är full och orädd. Ja, ni förstår vart jag vill komma. Att läsa den där sidan skapar omedvetna konsekvenser! Visst, Magnus kanske tycker att han gör världen en välmening genom att dela med sig av massa fakta, tips och idéer, men borde man inte satsa på att förhindra att någon tar sitt liv, och därmed förstör så många anhörigas hjärtan, istället för att uppmutra till att döda sig själv? Om man tänker riktigt djupt så skulle faktiskt denna Magnus kunna åka dit för vållande av annans död, eller medhjälp. För att han hjälper ju tekniskt sett andra människor att dö, eller hur? 

En sak till som jag tänkte på var att denna sida kom upp först av alla sökresultat. Borde det inte kommit fram en sida för hur man tillexempel söker hjälp till att INTE ta livet av sig? Istället för en sida där man blir uppmuntrad till att dö. Det är helt sjukt, och helt fel...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hanna aronsson - 7 maj 2011 13:52

Nu försvinner jag från bloggplatsen, och börjar istället blogga på Myshowroom.se! Så hädanefter hittar ni mig på ---> http://hannaaronsson.myshowroom.se/    Vi ses!   ...

Av hanna aronsson - 6 maj 2011 13:17

gääääääsp! sitter här lite halvt nyvaken och med en svullen och ömmande hals. har som ni säkert redan förstått, inte varit i skolan idag, vaknade helt förkyld och äcklig imorse och somnade därför om. så jääävla typsikt att jag skulle bli sjuk lagom t...

Av hanna aronsson - 5 maj 2011 21:06

jaaaaaaaaaaaaaag ber så hemskt mycket om ursäkt över att jag är sämst på att blogga. har så jävla mycket att göra nu för tiden, är nästan aldrig hemma ens. dock tror jag inte att det är så värst många som bryr sig om det jag skriver här, men ah.  k...

Av hanna aronsson - 30 april 2011 01:57

nu äre snart dags för mig att sova, har varit hemma hela kvällen faktiskt. tänke bara skriva lite kort om hur min dag har sett ut :-) vaknade imorse runt tio av att min galna hund höll på att mörda min bh. han sprang runt med den och slet, drog och...

Av hanna aronsson - 27 april 2011 23:23

NU tog min bloggpaus slut! har inte haft varken tid, ork eller intresse till att skriva de senaste veckorna, haft fullt upp med annat helt enkelt. kommer nog vara lite off nu när det börjar gå mot sommar, har alltid massvis att göra och är det fint v...

Presentation


Mitt namn är Hanna Aronsson, jag är född 1:a april 1995. Jag bor lite utanför Grums i Värmland och har gjort det i hela mitt liv. Jag är en småtokig liten brud med en jävligt speciell humor och jag har alltid mycket att säga till om vad jag tycker och tän

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Arkiv

översätt


Ovido - Quiz & Flashcards