Alla inlägg under juli 2010

Av hanna aronsson - 31 juli 2010 01:29

ar varit en lååååååååång dag idag. somnade halv fyra i natt och klockan ringde sex. jobbigt as hell! pallrade mig iväg till stallet, fixade där och tog ut hästarna, sen packade jag, linda, johanna och lilla lucas in oss i bilen och åkte till Equality Line horse show. mötte upp sofia efter vägen. tråkigt väder och halkiga banor, vilket resulterade inställda klasser och flyttade provisoriska banor. gick omkring där, ända tills det började regna. då begav vi oss till bergvik istället. köpte ett par skor det första jag gjorde, älskar skor ;* gick på bergvik I FLERA TIMMAR. ville hem och dö det sista, var så jävla trött. var tillbaka i v-bro vid 8 tiden, fixade hästarna och red en sväng i ösregnet. när vi hade ridit klart, slutade det plötsligt att regna. fick skjuts hem, och väl hemma väntade en fett söt överraskning! en liten kattunge på tre-fyra veckor som mamma och pappa hittade på vägen tidigare idag. huuuuuuuuuuuuur liten som hellst, och söt som socker! jag döpte honom snabbt till Findus, och han bor på mitt rum just nu. efter som han är så pass liten måste han matas varannan timme eller något, och efter som jag är den enda i familjen som sitter vaken hela nätterna blev det snabbt mitt jobb att ta natt jouren på findus. men bara för att jag inte får sova nu, är jag dyng trött och kämpar med att hålla ögonen öppna. findus ska matas vid tre, sen ska jag fan sova. 

hittade värsta feta sidan på internet nyss, med massa hårdrocksgrejer. så fort jag får pengar ska jag bränna bort dom där. i morgon blir det bröllop nere i dalsland, min kusin ( ??????? håller ej reda på mina slätingar vem som är vad och bla bla ??? ) ska gifta sig. måste ha klänning på mig säger mamma. får se hur det blir med den saken säger jag. på söndag blir det dop. kyrkan på lördag och söndag asså, strålande. nu hoppde findus RAKT in i väggen, hahah, jag dör. skriker sönder gör han också, bäst jag matar honom lite så han håller käften sen, förhoppningsvis .. lägger upp lite bilder på honom nån dag. 


byeeeeeee

Av hanna aronsson - 29 juli 2010 13:40

somnade i hyfsad tid i natt, och kom även upp rätt tidigt idag. det var meningen att jag skulle på Equality Line hors show på hammarö idag egentligen, men efter som att det är så dåligt väder så åker jag dit imorgon istället. ni hästmänniskor som inte har vart där, åk dit! riktigt roligt att strosa runt där faktiskt, och i år är detta evenemang större än Falsterbo hors show! väldigt stort alltså. hoppas på bra väder imorgon så att man slipper gå runt där i gummistövlar och regnkläder, haha. 

så idag blir det en tur i skogen med lilla berry, och sen tänkte jag städa rummet. och akvariumet. har fortfarande inte städat det .. vilket har resulterat fler dödsfall bland mina stackars fiskar. lite dåligt samvete har jag faktiskt. men tänkte kolla på twilight en stund nu först. är förälskad i de filmerna! riktigt bra! själv håller jag stenhårt på team Jacob. snyggaste killen i hela filmen, lätt! han är en av orsakerna till att jag är kär i dessa filmer, hehe. vilket team hejar ni på ? 


  

team Jacob ..



  

.. eller team Edward ?


Av hanna aronsson - 28 juli 2010 13:32

hittade en påse bullar i frysen, som jag tänkte skulle fungera som frukost. tog ut två st, la på ett fat och stoppade in i mikron för att tina dem. timade på en och en halv minut till att börja med, det brukar räcka. när det plingade till och jag tog ut dem, luktade det bränt i halva huset och bullarna va kol svarta. rätt duktigt ..

Av hanna aronsson - 28 juli 2010 12:42

har varit vaken sen innan tolv idag, jävligt stolt över det! känns inte som om  jag har sovit bort dagen lika mycket då. startade som alltid upp datorn det första jag gjorde och började dagen med lite musik. METAL! mamma kom in och undrade hur jag orkade med "sånt oväsen direkt på morgonen?" haha. gick upp för en stund sen och skulle käka frukost, men då har vi varken smör eller pålägg, därför kunde jag inte käka smörgås. i kylen hade vi bara äcklig fil, jag HATAR fil! kan lika gärna käka spya, typ samma sak. usch. därför har jag inte åte alls idag, och kommer antagligen döda någon lite senare i dag på grund av matbrist. 

idag ska jag klippa HELA våran gräsmatta! med en vanlig gräsklippare, en sån som man går med för hand ni vet ? kommer ta nåra timmar de.. våran gräsmatta är nämligen JÄVLIGT stor. men jag får motion och lite bränna, soligt ute så därför kan jag kliva runt i bikini. sen ska jag städa mitt stackars akvarium. mina fiskar flyter nog vid ytan allihop snart.. drömde om akvarium i natt förresten! först så va det ett jättestort och välstädat och fint akvarium jag hade. sen liksom krympte det ihop och blev litet och äckligt ( =mitt akvarium nu ) och plötsligt så ramlade det ner på golvet och blev stort igen, och så försvann belysningen till de, och sen vakna jag med fisk i ansiktet. drömde jag alltså. ser detta som ett tecken på att jag faktiskt bör städa. 


men, ni får ha en bra dag! och släng in lite kommentarer på bloggen! dåligt med det tycker jag. så KOMMENTERA!

Av hanna aronsson - 26 juli 2010 15:02

lika strålande väder idag också, härligt! älskar regn och kyla!<3<3<3 inte. känns som om det börjar bli höst, inte OK! det är bara ju bara juli. dock känns det som oktober. vore JÄVLIGT skönt att dra till spanien nu! orkar inte vänta till ända i november! plågeriiiiiii. ska käka och hjälpa mamma med massa grejer nu, får se om jag hinner skriva något mer i kväll. 


puss så länge!

Av hanna aronsson - 25 juli 2010 22:32

vill ha en SNYGG blogg design!! men jag är så jävla oteknisk, kan ju inte med sån skit. och jag vill helst inte att någon annan ska göra en åt mig, för jag vill ha gjort den SJÄLV. har haft en rosa jävla design fram tills nu, varför !? jag HATAR rosa, hemsk färg. tjejigt och äckligt. därför kör jag på... svart. DET är en fin färg. funderar på att färga håret svart också ? hela mitt liv är svart just nu känns det som. har haft världens dåligaste dag. hatar alla lyckliga människor! känner att jag kommer döda någon vilken dag som helst. jag har nog världens tråkigaste liv, jag behöver OMVÄXLING OCH ÖVERRASKNINGAR! något nytt och spännande, det är precis vad som behövs. komma bort från det här jävla samhället som kväver mig. rykten, skitsnack och hat, det är de som sverige är uppbyggt på tror jag. irriterande. 

irriterande är också att jag sitter hemma och tycker synd om mig själv. jag behöver UT!!! känner mig jävligt instängd. borde lägga mig och sova och hoppas på att jag vaknar upp på bra humör i morgon .. käk och en film, så får det bli. 


Av hanna aronsson - 25 juli 2010 17:42

just nu tror jag faktiskt inte att det finns någon i sverige som har så jävla tråkigt som jag har. det finns verkligen ingenting att göra, och ute regnar det som fan i helvete. och efter som jag även har sveriges sämsta fantasi så kommer jag absolut inte på något att göra. surt. och min familj är tråkigast i världen, så dom orkar jag inte umgås med. kan heller inte åka till stallet eftersom det ösregnar, och alla folk verkar vara upptagna med annat. säger dom i alla fall. ska gå och äta frukost nu, klockan 18.00 eller middag/kvällsmat ? FÖDA.   vart är det fina vädret ?????

Av hanna aronsson - 25 juli 2010 14:20

det första jag såg när jag kollade ut genom fönstret förut var: REGN. gick genast tillbaka till sängen igen när jag såg denna deprimerande syn. mamma bakar, det luktar förbannat gott i hela huset, och jag får inte smaka, PLÅGERIIIIIII!!! 

tänker gå och sno nåt av det hon bakar sen ändå.. hehe. surfade in på blocket.se för en stund sen och kollade lite.


  

kolla va dyng söt!!  MÅSTE bara ha en sån här katt, så jävla tuff. 3000 spänn kostar den här.. dyrt! men koll på'n, värt vart enda öre! 

Presentation


Mitt namn är Hanna Aronsson, jag är född 1:a april 1995. Jag bor lite utanför Grums i Värmland och har gjort det i hela mitt liv. Jag är en småtokig liten brud med en jävligt speciell humor och jag har alltid mycket att säga till om vad jag tycker och tän

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Arkiv

översätt


Ovido - Quiz & Flashcards