Alla inlägg under augusti 2010

Av hanna aronsson - 30 augusti 2010 15:37

tjenna! 


kom hem från skolan för inte så länge sen, rätt chill dag idag, satt nämligen i skolans cafeteria hela dagen, och slutade därför vid två. åkte med pappa hem, och kom hem betydligt mycket tidigare än om jag hade åkt med bussen, vilket är skönt! är ganska så sur över att min kära far vägrar åka och köpa food på bk åt mig nu sdhbfhsfhsdfdsbfgvyjfh. vi får väl se vem som vinner, han kommer  troligtvis åka iväg sen .. :D nu ska jag faktiskt ta och städa mitt rum, det ser för JÄVLIGT ut !! allt ligger på golvet i en enda röra, ridkläder och alla vanliga kläder. så därför kommer jag antagligen lukta häst varje dag i skolan nu efter som jag inte orkar tvätta allt med tanke på att det liksom är hela min garderob som ligger på golvet med hästkläderna. men vafan gör de om 150 år ? sen ska jag ta en promenad i det fina vädret med min hund tror jag, och sen ikväll måste jag plugga klart min engenlska tills imorgon.


JO! just det, oturligt nog så har ju jag råkat ha i sönder min telefon, och har därför en gammal jävel nu, och därför blir det inga nya bilder på bloggen på ett tag framöver tyvärr .. ska försöka fixa detta så fort jag kan! 


tjAo

Av hanna aronsson - 30 augusti 2010 00:51

hellu. 


sitter här och gravar, haha Hipp Hipp! så jävla bra. dör :D 

borde sova snart, skoldags imorgon ! har funderat mycket på gymnasieval idag, står mellan media och lillerud med hästinrikning just nu .. svårt val!! vet ju liksom inte vad jag vill jobba med när jag blir stor .. vore väldigt roligt att gå hästinriktning på lillerud, hästar har ju alltid varit ett intresse som tagit upp all min tid. samtidigt tänker jag att jag inte vill göra mitt intresse till mitt arbete .. men ändå, man ska väl jobba med något som man brinner för och som man tycker är roligt ? har ett tag kvar att bestämma mig på, och tur är väl det.

gick upp ganska tidigt idag, åte till grums och mötte upp evelina, och åkte sedan in till lillerud med henne. vi skulle nämligen gå runt på ponnyridningen och hjälpa till. regnade första timmarna gjorde det, och en liten unge ramlade av från den största hästen, stackarn... haha! nej, synd om henne :( skrattar samtidigt som jag skriver de ... hemska mig xD men iaf, sen åkte jag hem på eftermiddan, bytte om och åkte ut till stallet och red ut en sväng på min lilla pärla. sen blev det chill med familjen, filmmys och godis. ska snart sova som sagt, men blir film före det! skriver imorgon, tjaaaa




haha, dör av skratt!



Av hanna aronsson - 29 augusti 2010 00:53

tjena bloggen! :D


snart sovdags för mig del, är sjukt trött! igår blev det filmmys hemma hos jennifer med tjejorna, trevligt värre! vi kollade på två skräckfilmer som vi hade hyrt, The haunting in connecticut och The collector. den första filmen hade jag redan sett typ två gånger, rätt kass film faktiskt. men mina polare verkade inte tycka det, haha, dom satt i en hög och skrek :D ... medans jag satt och halvsov. den andra filmen däremot, USCH! ska aldrig mer se den, hemsk. sen käkade vi tårta innan det tillslut va sovdags. 

jag vaknade som vanligt sist i morse, trots att jag sov på jennifers LILLA soffa och trots att 4 tjejer snackade och spelade musik. de drog hem sen, en efter en, och tillslut även jag. några bilder från kvällen blev det ej, eftersom jag inte äger nån kamera och min telefon är cpskadad. 

åkte till stallet förut i eftermiddags, grejade och red. har inte suttit på ryggen på ca en vecka, så det var lite ovant. ska rida en sväng i morgon också hade jag tänkt mig. 

i morgon blir det även lillerud på morgonen, ska hjälpa till där från 10.00 fram till klockan 13 hade jag råkat lova i nåt svagt tillfälle .. regn ska det bli, känns inte som det kommer bli så jävla rock n roll. klockan är ställd på 07:30, jobbigt!! 

det spö regnar ute, mysigt faktiskt, just nu. ska sova med strumpor på i natt, fick bara för mig att jag va tvungen att göra det just nu. knäpp. 

men nej, nu ska jag inta sängläge och försöka somna till en film. fast iof så ligger jag redan i sängen .. fast inte på riktigt. så, tjAo!   


          <---- FILMERNA. 

Av hanna aronsson - 26 augusti 2010 21:48

tjAo!


återigen, förlåt för den hemskt dåliga uppdateringen! har inte haft tid att blogga nu när skolan dragit igång. idag har det varit dag fyra i skolan, och det känns faktiskt ganska okej. nackdelen är att det inte finns några roliga folk kvar på skolan, och fördelen med det är att nu kan jag koncentrera mig på skolan lite mer. har somnat innan ett varje dag faktisk, och kommit upp ganska bra .. nästan. är i alla fall jävligt sliten, tänkte dra på en film och försöka sova snart. imorgon är det fredag, sen äntligen helg! uppdaterar lite bättre imorgon när jag orkar :)


puss

Av hanna aronsson - 23 augusti 2010 00:02

 sitter här med datorn i knät och funderar på hur i helvete jag ska kunna sova ? jag har ju verkligen inte vänt tillbaka på dygnet inför skolstarten imorgon. fast i och för sig så har jag inte sovit normal under hela 8:an, somnade runt tre varje natt och alarmet ringde klockan sex. 3 timmars sömn per natt alltså, inte så värst lyckat. skyller detta på datorn, som är otroligt beroendeframkallande. i 8:an var jag hopplös. jag kom försent till varje lektion, blev ut slängd då och då från lektionerna på grund av mitt livliga beteende eller tjafs med lärare. jag pluggade aldrig, härjade på lektionerna och var i allmän obalans. hände också att jag skolkade då och då. året i 8:an var en väldigt jobbig period för mig faktiskt, det hände mycket, både bra och dåligt, och jag var i obalans totalt .. orkade inte ta tag i saker och ting ordentligt, mådde för kasst för det helt enkelt. jag var ingen bra person över huvudtaget. 

därför har jag bestämt att nu är det stenhård skärpning som gäller inför 9:an! jag ska sköta mig i skolan, planera och verkligen anstränga mig. jag ska gå ur med bra betyg och välja en gymnasielinje som jag sedan ska se framemot att få börja i. jag ska försöka bli en ny person helt enkelt, förändra mig själv. eller försöka. alltså är det fokus som gäller ! steg 1 i min förändrings plan blir att ta sig ur sängen imorgon när klockan ringer. det är det allra svåraste, usch. 

aja, nog om skolsnacket. är verkligen otaggad för skolan ..


håller på att bli så himla förkyld också, hur roligt är det på en skala ? börja det nya läsåret med sjukdom, lyckat. har inte gjort värst mycket idag, var ensam hemma när jag vaknade runt tolv, så självklart fastnade jag framför datorn med musik på högsta volym. mamma hatar min "skrikmusik" som hon kallar det, medan jag älskar metal musik! bäst att passa på när man är själv. städade och damsög faktiskt också. haha, skrev "damsugade" först, men kom på att det kanske hette "damsög" .. när jag skrev damsög så var det inget rött streck under ordet som det var under texten "damsugade". så antog att det va rätt. i alla fall, va duktig och städade. min familj kom hem lite efter 6 på kvällen, så då åkte jag och mamma till stallet och fixade klart där. när jag duschade förut kom det världens mega-spindel på väggen !! höll på att dö haha, äckliga djur. 

okej, har verkligen inget mer att skriva, så nu ska jag ställa alla alarm jag hittar och sen dra på en film och hoppas på att jag somnar. skriver imorgon! 


btw, har otrolig ångest över vilken hårfärg jag helst vill ha .. är sugen på att färga det mörkt igen nu till hösten, men samtidigt har jag kämpat så för att få det blont igen. ska bleka det lite till snart, men sdfcjcnjcnv jag vet inte!! godantt 



    

Av hanna aronsson - 21 augusti 2010 14:33

tjenna bloggen. 


det är hemskt vad dålig jag är på att uppdatera om jag ska vara ärlig så har jag tröttnat lite på bloggandet, ganska tråkigt egentligen. men håller ut ett tag till för mina kära läsares skull. alla mina 3 st läsare. nej men ah. i torsdags kom jennifer till  mig, vi checkade några movies och fetade oss med chips och dipp. efter typ två filmer på rad tröttnade vi och gick ut för att kolla på stjärnor. i två timmar låg vi ute i mörka natten och glodde upp mot himlen på alla miljoner stjärnor, alldeles tysta. mysigt. sen tröttna vi och gick in för att kolla ytterligare några filmer. 

i går.. vafan gjorde vi igår.. JO! vi gick värsta skogspromenaden med min doggy, sen åkte vi till stallet och fixade lite. red en hingst också, som eventuellt ska bli "min". hästen jag rider nu ska troligtvis säljas .. och då kommer hingsten istället. måste erkänna att han va jävligt söt, och sjukt rolig att rida, hade problem med att svänga dock. men ändå :-( jaja, sen hem och käka, duscha och fixa, och sen blev det lite utgång. blä. 

jag vaknade hyfsat tidigt i morse, väckte jennifer och tvingade ner henne till sjön med mig för att bada. uppfriskande. nu är jag lite halvsjuk, känns inte så rock n roll men. tänkte ta det lugnt idag, träffa lite folk ikväll maybe.


en sak som jag har tänkt på under tiden jag har skrivit och som är OTROLIGT irriterande är när tangenterna "fastnar". detta lockar fram utbrott från min sida. nu har jag verkligen ingenting mer att skriva. ska plocka fram min gitarr tror ja och försöka lära mig lite.  


tjAAAAAAAAAAaao

Av hanna aronsson - 18 augusti 2010 19:53

tjena bloggen! 


det är hemskt vad dålig jag har blivit på att uppdatera, men har fullt upp just nu innan skolstarten. igår städade jag mitt akvarium totalt, fiskarna halvdog av chocken att få komma tillbaka till ett rent akvarium igen. städade hela mitt rum, och åkte senare till granvik för att mocka och kolla till hästen. börjar vänja mig vid att stå inhyrd i ett stall nu, har ju varit i ett privat stall i v-bro förut med två hästar enbart, men av olika orsaker som vi ej orkar eller ska gå in på, så är ena hästen nere i skåne för en tid, medans minsta hästen står uppstallad på granviks gård ett tag framöver. 

idag har jag städat lite mera, och sen åkte jag med joanna ner till stallet och tog en tur i skogen. 

när jag kom hem förut, tog jag med hundarna ut på promenad i skogen ( vi har två stycken nu, låne hund den andra dock ) i alla fall, släppte dem lösa i skogen som alltid, och min hund blev överlyckig och härjade runt som vanligt. lånehunden är däremot lite smått dum i huvudet, och ville inte alls gå. fick skjuva honom framför mig med fötterna typ. ( IRRITERANDE ) när vi kommit en bra bit in i skogen, hittade jag en kvist blåbär, böjde mig ner och tappade telen, tog upp telen och reste mig igen och såg ... 0 st hundar. ropade, och min lilla doggy kom direkt, men den andra kom däremot inte. ilskan tog över och jag gick vilse för ett tag. hittade hem ändå, och väl hemma hittar jag den lilla idioten sittande framför dörren och gnälla. blev jag förbannad ? JA. luktar kattpiss gör jag också, fråga mig inte hur, men den lukten uppstod efter att jag ursinnigt sprang i genom skogen. fräscht. ska duscha nu, sen käka pizza. sen tänker jag krypa ner i sängen och kolla på film halva natten, med chips och varm o'boy. fast det inte ens är kallt, tvärtom. men har ont i halsen och pallar inte bli förkyld. okej, står inte ut med pisslukten längre, TJA

Av hanna aronsson - 17 augusti 2010 12:54

tjena bloggen ! 


dålig uppdateing, sorry för det. ska snart kliva upp och käka, sen ska jag figga mitt akvarium, råkade tappa en burk fishfood i det här om dagen, så det kom liteeeeeeeeee för mycket, nu flyter det några fiskar på ytan och vattnet är vitt och grumligt. senare bär det av till stallet och kolla till hästen, och sen vete fan vad det blir. har lite smått panik över att skolan börjar om cirka en vecka, sommaren har gått så jävla fort .. enda positiva med att hösten snart är här är att jag drar till spanien i november! SKÖNT att komma här i från! bloggar lite mer ikväll, puss

Presentation


Mitt namn är Hanna Aronsson, jag är född 1:a april 1995. Jag bor lite utanför Grums i Värmland och har gjort det i hela mitt liv. Jag är en småtokig liten brud med en jävligt speciell humor och jag har alltid mycket att säga till om vad jag tycker och tän

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Arkiv

översätt


Ovido - Quiz & Flashcards