Alla inlägg under juni 2010

Av hanna aronsson - 10 juni 2010 10:38

hallåååååååååååå bloggen.

orkade inte gå till skolan idag kände jag, är ändå ingen viktig dag, och vi slutar efter tolv någon gång sååååååå what ever    blir en promenad med hunden i det fina vädret nu, sen sticker jag och fixar stallet snabbt, och sedan börjar fixxet inför ikväll, skolavslutning äntligen!   ska bli så äckligt jävla skönt med sommarlov nu. men... ska gå på sommarskola en eller två dagar  fast rätt bra egentligen, jag måste göra klart proven som jag har efter mig, och det var faktiskt min ide det där om sommarskolan, h3h3h.

men nu på tisdag, blir det göteborg med brudarna! ska bli sjukt kul, behöver verkligen komma bort från grums och allt ett tag, även om det bara är över en dag. liseberg blir!!

jaja, skriver mer sen om jag hinner

TJA.

Av hanna aronsson - 8 juni 2010 16:52

tja

sitter här, nyduschad och med borstade tänder, så jävla skönt! efter en natt i skogen känner man sig ganska äcklig.

igår, åkte jag hem efter skolan och packade noga ihop vad jag skulle ha med mig, jag hade lagt ut alla sakerna dagen före så att jag hade koll.. jag har alltid läget under kontroll. INTE. fastnade vid datorn, glömde att äta middag och plötsligt var det verkligen dags att åka in till grums om jag skulle hinna handla mat och allt. jag hade nämligen glömt att köpa med mig grejer till matsäck, planerad som jag är. slängde ner lite kläder i en jävla väska, fick med mig luftmadrass ( som dessvärre läckte, så jag hade lika gärna kunnat lämna den hemma ) och sovsäck, och sen bar det iväg. travade runt på ica klingan och handlade chips, choklad, pucko, räkbaguette och tuggumin. ville köpa bakelser och kladdkaka också, men det fick jag minsann inte. alla matvaror som jag la ner i korgen, gick mamma och plockade upp tillbaka på hyllorna... BLABLA. sen åkte vi och hälsade på min morbror och hans fru som håller på att flytta till grums. orkade inte sitta där länge, så jag gick och mötte sofia vid orrby. där satt vi i typ två timmar, med all min packning. osminkad och hemsk var jag, suveränt. ah, sen skulle sofia hem och käka, och då fick jag sitta ensam där vid affären.. med all packning, såg ut säkerligen ut som en liten fattig luffarunge. men man ser mycket roliga grejer när man sitter utanför en affär i flera timmar, till exempel en kille på moped som fäster hotlappar under vindrutetorkarna på bilar.

vid tio eller nåt, kom jag, jennifer och emma till bôrgvik, där resten av klassen redan hade tagit upp sina tält. jag fjäskade mig snabbt in i ett tält, och packade upp mina grejor. min luftmadrass läckte tydligen, så jag tiggde till mig en liten kant av någon annans madrass. ibland är det tur att inte vara så stor.

min påse med mat stog i tältet, men tyvärr mosade mina mogna kasskamrater hela den påsen när de i allt härj höll på att välta tältet... min förpackning med pucko hade läckt ut i hela påsen, mina chips vad choklad gegga, någon snodde min chokladkaka och min räkbaguette kastade någon ut i sjön. just då, ville jag verkligen döda någon!!!!!! maten var det som jag sett fram emot mest.

ahja, vi gjorde upp en eld, badade och lyssnade på musik. allt var väldigt mysigt faktiskt. det fattades bara en snygg kille som satt där med sin gitarr, och sjöng & spelade ( för mig då, såklart ). hade denna kille suttit där, så hade allt vart perfekt!     h3h3.

vid fem gick jag och la mig för att sova, inte vidare trött men kände verkligen för några timmars sömn. mina klassföreståndare och resten av klassen som inte tältat, skulle komma före nio, så vi var tillsagda att vara vakna och klara då. resten av min klass var klara då.. utom jag. efter elva någon gång fick min klass liv i mig, de hade dragit av mig täcket, skrikit, sjungit, skakat mig, skakat mitt tält, hunnit käka frukost och och allt, innan jag vaknade. haha jag var helt död.

pappa hämtade mig i grums hos jennifer efter tre, sen åkte han och jag till BK och beställde mat till mig, välbehövligt. sen skjutsade han hem mig, och nu sitter jag här. ska ta en promenad ut emd hunden strax, och sedan till stallet en sväng.

hare gôtt! tja.

Av hanna aronsson - 7 juni 2010 01:56

tjaaaaa.

har inte hunnit uppdatera på någon dag nu, har så mycket annat för mig. älskar vädret! har varit kanon väder hela veckan, och jag har verkligen bättrat på brännan. har en skitsnygg bonnbränna på benen efter att jag klivit runt i shorts i flera dagar, diggar den verkligen måste jag säga. bäst att försöka sola bort den, kan ju inte gå runt så..

iallafall, varje dag denna vecka, efter skolan, så har jag hängt på trulsen, solat och badat och umgåtts med mina vänner. det är faktiskt inte så kallt i vattnet som man kan tro, ganska skönt faktiskt. det är bara fyra dagar kvar innan sommarlov, sedan ska jag ligga och steka på stranden 24/7. ska bli neger innan sommaren är slut hade jag tänkt.

den här helgen har varit riktigt mysig    i fredags åkte jag till jennifer, vi stack ut till bronkedal på kvällen och träffade lite folk. skulle tydligen va fest, med det kan jag verkligen inte kalla vidare mycket fest.. sedan gick vi hem igen och somnade till någon film.

på lördag, åkte jag in till stan med jennifer, jonna och jennifers lillasyster med sin kompis. mamma och pappa hjälpte mormor med flytten i grums., och det fanns inte så mycet att göra för mig ändå. men, det var iaf med nöd och näppe som vi hann med bussen, ibland har man tur! gick runt på stan i flera timmar innan vi äntligen åkte hem.

jag och jennifer följde med jonna hem på kvällen, nice. vi stack och skulle bada, men blev inte mycket badande.. jonna har fått en systemkamera, så istället fotade hon massa bilder på mig och jennifer. sedan stack vi hem och käkade tacos, GOTT!

när klockan var runt tolv, cyklade vi er till sjön och rodde ut med jonnas lilla båt.  behöver jag säga att jag var livrädd ? är övernaturligt mörkrädd och hatar små jävla sjöar, man vet ju liksom inte vad som finns på botten... dessutom är det inte säkert att vara ute på sjön med två galningar, så flytvästen var hårt åtspännd!

vid två ungefär, var vi tillbaka inne i värmen, somnade ganska så snart till en film.

på söndag han vi inte så mycket mer än att käka frukost, och kolla på en film, sedan åkte jag och jennifer in till grums igen. mamma och pappa hjälpte mormor med det sista inför flytten idag igen. djhvjgbibgolbvgovfnvjvifgigififiiifdifcifisdididid
idifji vjfnbjgn

IDAG: har det varit niornas utklädningsdag, vilket har resulterat många skratt. HAHAH fyfan i helvete vad fula en del var, tyckte nästan synd om dom

ikväll bär det av till borgvik för att tälta med klassen, woho. ska packa ner ett tjockt fett täcke och lägga in lite ny bra musik på telefonen innan, så kommer det nog gå fint! MÅSTE KÖPA MAT OCKSÅ!! viktigast av allt. eftersom jag ska vara vaken hela natten så lär det gå åt mycket fooooooooooood, på natten äter jag som mest. MEN nu orkar jag fan inte skriva mer, är så uttråkad av detta. om jag orkar kanske jag slänger in ett kort inlägg innan jag åker sen, kanske.

hare gôtt, tja   fick bli en bild på mig och babe :)

Av hanna aronsson - 2 juni 2010 19:06

tja!

inte hunnit skriva på någon dag nu, har tillbringat min mesta tid ute i det underbara vädret. betygen är satta, så nu är det rätt lugnt i skolan.

igår, tillbringades dom mesta lektionerna utomhus i solen, underbart! jobbade på min bränna rejält, fick rand och allt, h3h3. slutade en timme tidigare efter som gymnastiken var inställd. då stack jag, emma och jennifer till trulsen för att bada. det var inte så farligt kallt i vattnet faktiskt, va i och badade ett bra tag. fick oss även ett gott skratt, folk säger jag bara, HAHA.

vidag, har det varit en GANSKA härjig dag ;-) jag och jennifer har haft glasskrig OCH vattenkrig. glasskriget startades mitt i uppehållsrummet bland alla folk, till slut kletade vi glass på varandra på blodigt allvar. fick en jävla glasstrut i håret -.-

efter att vi fått tagit emot lite skäll från en lärare, så bröt det hela loss igen. tillslut slöt vi tillfällig fred, och begav oss till omklädningsrummen i sporthallen. jag skulle skölja mitt hår. i duschen bröt istället världens vattenkrig ut. haha, har inte härjat så mycket på länge! blöta och kletiga fick sedan jag och jennifer sitta på två återstående lektioner som va kvar av dagen, innan vi äntligen fick gå hem.

jennifer and I mötte emma på orrby, där vi köpte chips och sedan gick hem till jennifer för att kolla film. emma glömde sin cykel på orrby, smart som hon är. så jag och emma fick ta jennifers cykel och cykla tillbaka för att hämta emmas kvarglömda cykel. jag bara undrar, hur i helvete glömmer man en cykel !? iallafall, sen påväg hem till jennifer igen, glömde jag kolla på vart jag cyklade, glömde svänga och körde rakt in i en sån fartbom eller vad fan det är, och ramlade. himla smidigt. OKEJ. sen kollade vi film och sov i två timmar. nu ska jag sticka till stallet för en tur i skogen, sen ska jag ta en springtur när jag kommer hem.

PUSS

Tidigare månad - Senare månad

Mitt namn är Hanna Aronsson, jag är född 1:a april 1995. Jag bor lite utanför Grums i Värmland och har gjort det i hela mitt liv. Jag är en småtokig liten brud med en jävligt speciell humor och jag har alltid mycket att säga till om vad jag tycker och tän