Alla inlägg den 7 september 2010

Av hanna aronsson - 7 september 2010 21:35

skönt med en ridtur förut, hade mycket trevligt! i love my horse   kom hem lagom så att jag hann duscha innan idol. det är bara dom första programmen som är bäst av idol, resten kan kvitta. älskar att se när folk gör bort sig (A) samtidigt som jag blir förjävla avundsjuk på dom som verkligen kan sjunga ... önskar verkligen att jag kunde sjunga .. fick jag tre önskningar så skulle jag önska:


1) FINT HÅR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2) kanonbra sångröst

3) tre önskningar till ...


har verkligen panik på mitt hår just nu :s det är långt, SLITET SOM FAN, lockigt, ful färg. ser helt enkelt ut som nåt jävla fågelbo i huvudet. måste verkligen göra nåt åt det snart. det tråkiga med tjockt självlockigt hår är att man inte kan göra så mycket med det bara .. usch. 


  • Låt aldrig ditt hår bli torrt och slitet. Använd bra, återfuktande balsam och djupverkande inpackningar och behandla håret varsamt. Hår är ömtåligt, och lockigt hår är extra ömtåligt.

  • I fuktigt väder behövs ofta en stylingprodukt med mer stadga. Investera i en bra gelé, och se till att fördela den i hela håret medan håret fortfarande är vått. Gelén hjälper till att binda ihop lockarna och hålla dem på plats.

  • Gnugga aldrig håret med en frottéhandduk. Krama försiktigt ur vätan med en mjuk mikrofiberhandduk, kökshandduk eller en gammal t-shirt.

  • Kamma eller borsta aldrig håret. Den enda gång du kan kamma håret är i duschen, när du fortfarande har balsam i håret.

  • Rör inte håret innan det har torkat helt. Varje gång du rör håret efter att ha applicerat gelén bryter du lockmönstret och skapar oreda, och håret blir frissigt.

  • Ha som tumregel att överhuvudtaget låta håret vara ifred; blött som torrt.


Sov gärna på ett örngott av satin eller siden. Håret kan glida över den glatta ytan och ruggas inte upp som det kan göra av bomull. Bomull kan dessutom torka ut håret genom att absorbera dess fukt.

Om inget annat hjälper, le brett och gå fort så är det ingen som lägger märke till ditt hår. 


från www.lockig.se


det där hjälper inte .. tro mig. har försökt. mitt hår är lite sakjo. 

aja, vi lämnar håret. måste sova snart känner jag, skolan imorgon. jobbigt! :o


kolla här, bild från i somras .. kolla lockarna :s   

ignorera resten av bilden, haha. men okej, slut tjatat om mitt hår, hejdå

    Av hanna aronsson - 7 september 2010 16:39

    har precis varit ute i skogen och gått med min hund, världens lyckligaste var han! sen snabbt hem och käka och byta om, för nu bär det av till stallet. tänkte rida ut i skogen och till någon travbana för att galoppera lite med sanna :-) skriver mer ikväll! 


    pusstjaa


    föresten, ny tillfällig design.


      

    Av hanna aronsson - 7 september 2010 13:25

    vaknade för ca 10 minuter sen, hemma från skolan idag med. börjar bli lite lätt rastlösssssssss, och det är bara andra dagen hemma -.- imorgon blir det definitivt skolan. 

    upptäckte precis att mina naglar är grönglittriga ? hm .. har inget minne av att jag har målat dit de ? mystiskt. hittar inte min nagellacksborttagning heller .. så jag lär få gå med dessa naglarna ett bra tag. 

    mamma ska beställa tid för klippning till mig idag också, mitt hår är så äckligt jävla slitet! lär inte ha något hår kvar efter att frisören har klippt bort det slitna :(  

    okej, nej nu ska jag äta. 


    harrrrrrrrrre!

    Av hanna aronsson - 7 september 2010 02:31

    kan inte sova .. eller, jag har ju inte direkt försökt men, haha. har sjukt ont i magen och mår illa, vill helst somna in och inte vakna igen känns de som. blää! blir ingen skola för mig imorgon heller, kommer hamna efter som fan.. tur att vi inte har nåra läxor än så länge denna veckan, då hade det blivit problematiskt.

    samtidigt som jag vill spy, så är jag hungrig, hur går detta ihop ? ska nog gå upp och göra mig en varma koppen tror ja. med blåbär eller kantarell smak ? den stora frågan nu. och vad jag ska kolla på för film .. eller om jag ska sova. sova blir det nog. 

    lyssnar på Megadeth, svårt att hitta bättre, helt ärligt! 


    nej, godnatt nu. 






    Av hanna aronsson - 7 september 2010 00:38

    haha, kollade på "lite sällskap" vid 22.00 förut, skrattade så jag grät! vilket jävla fult program! :D dom skämmer ut säffle och grums, samtidigt som dom visar svenska folket vilka sköningar vi värmländningar är. bänkad framför teven varje måndag framöver nu iaf! 


    haha, säffles vålnad! dör :D 


    blir sovdags snart tror jag, skolan imorgon. och efter skolan väntar stallet med en ridtur till en gammal travbana för att galoppera lite :D 


    sovgott.

    Presentation


    Mitt namn är Hanna Aronsson, jag är född 1:a april 1995. Jag bor lite utanför Grums i Värmland och har gjort det i hela mitt liv. Jag är en småtokig liten brud med en jävligt speciell humor och jag har alltid mycket att säga till om vad jag tycker och tän

    Kalender

    Ti On To Fr
        1
    2
    3
    4
    5
    6 7 8 9 10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    <<< September 2010 >>>

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    RSS

    Besöksstatistik

    Arkiv

    översätt


    Ovido - Quiz & Flashcards